Consells per a la cura de la teva mascota

El meu gos vomita, per què? Què puc fer?
Publicat el divendres 18 de novembre de 2016 a Salut

El vòmit en gossos és molt freqüent, en part, és un mecanisme de defensa natural. Els gossos veuen alguna cosa, se la mengen, si veuen que no és comestible, llavors el seu cos l'expulsa.

No obstant això, un vòmit també poden ser un signe d'una malaltia greu, és per això que cal visitar un veterinari.

Vomito en perros

Causes possibles d'un vòmit

Les causes més habituals dels vòmits són menjar alguna substància no digerible, menjar en excés, menjar massa ràpid, fer exercici just després de dinar, el mareig, l'estrès, un cop de calor, o bé, paràsits intestinals.

No obstant això, els vòmits també poden ser un signe de malalties greus com úlceres, parvovirus, insuficiència renal, insuficiència hepàtica, pancreatitis, obstrucció intestinal, al·lèrgies alimentàries, intoxicació i altres malalties.

¿Quan és un problema seriós el vòmit?

Si el seu gos ha passejat per la muntanya, i al tornar ha vomitat, probablement no sigui un problema. Però si el seu gos pateix algun dels següents símptomes, ha d'acudir al seu veterinari:

Vomita amb freqüència, o contínua vomitant al dia següent Hi ha sang en el vòmit Diarrea Letargia Vòmits tot i no menjar durant diverses hores Distensió abdominal Apatia Els vòmits poden ser més perillosos en els cadells i gossos grans o amb problemes de salut.

Tractament per als vòmits

En cas de presentar algun dels símptomes anteriors, ha d'acudir al seu veterinari i seguir les seves recomanacions.

Si el seu gos està sa i només ha estat una vegada, no li de menjar durant unes hores perquè la seva estómac descansi. Després ofereixi-li una petita quantitat d'aigua per veure si la pot tolerar. Si sembla estar bé amb l'aigua, pot oferir-li un parell de cullerades de menjar tou (pit de pollastre bullida i arròs). Si segueix sense vomitar, pot anar introduint la seva dieta regular.

En cas de tornar a vomitar, consulti al seu veterinari. Seguir les recomanacions del seu veterinari és el millor per la seva mascota.

Etiquetes: vòmits, causes vòmit, gossos

Horari
De dilluns a divendres de 10h a 13: 30h i de 17h a 20: 30h
Dissabte de 10h a 13: 30h

Servei d'urgències veterinàries 24 hores:
Carrer Xinesca 53, local 1
     Vilassar de Mar (Maresme)
Telèfon: 93 759 15 70

Servei veterinari 24 hores i cirurgies
Contàcte'ns
Riera de Premià, 42
    08330 Premià de Mar (Maresme)
Telèfon: 93 752 48 97
info@veterinaripremia.com

2024 © Centre Veterinari La Riera, Premià de Mar. Veterinari Premià de Mar.

eXTReMe Tracker